måndag 23 april 2012

Skrämmer Piratpartiets Ledare Anna Troberg er?

Foto: Scanpix
Jag har förstått att medier, journalister kontaktar Anna Troberg mer angånde nätfrågor som ACTA, dld mm.

Men jag förstår att som Ledare för ett politiskt parti så är hon skrämmande. Anna är en kvinna som är homosexuell, bara det kan nog skapa rysningar hos vuxna politiker. Hennes arbetsplats skrämmer nog mest.


Jag tänker på en intervju med Mona Sahlin, där hon berättar att som politiker så arbetades det i slutna rum. Först när Mona lämnade politiken klev hon ut i verklighetens Sverige, berättade hon öppenhjärtligt och på sitt behagliga sätt.
Annas arbetsplats är på nätet, det där stället som ni andra politiker pratar om, det använder vi i Piratpartiet för att påverka och förändra vårt land. Varför är Anna Troberg så tyst just nu? Jag hittade dessa ord från henne idag.
Lägger sista handen vid PPs breddningsplattform. Det är smått fantastiskt att få vara med och skapa framtidens politik! #piratpartiet #svpol
 Plattformen i sig är inte så spännande, men jag hoppas att ni ska göra den spännande genom att komma med en massa intressanta idéer och samtal. :-)
Hon bygger på nätet, tillsammans med medlemmar i Piratpartiet en politik som är skapad för nutid och framtid, där nätet är en viktig del för oss alla. Framför allt det som borde skapa intresse hos er journalister medier, Tv-morgonsoffor. Hur kommer den att se ut? Vilka frågor kommer Piraterna att driva?

Jag väntar med spänning på Piratpartiets breddningsplattform. Törs ni kika på den? Törs ni bjuda in Troberg till  samtal i Tv rutan, tidningen mm. Eller skrämmer hon er för mycket?

Törs du tom bli medlem i Piratpartiet, klicka här. Du betalar om du har råd annars kan du vara med gratis


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar