fredag 30 december 2011

Uppskatta det du har, går det?

Ja jag är en lyckans individ som har lärt mig att uppskatta det enkla samt det jag har. Efter att varit nere i Malmö hos min dotter Marie i 3 veckor så kom jag tillbaka till Göteborg och mitt hem. Vår planering från början var ej att jag skulle stanna så länge, packade bara ner lite ombyte och drog iväg. Nu när jag är hemma så tycker jag bla att jag helt plötsligt har en stor garderob med kläder, i härliga olika färger. Garderoben som jag tyckte var ynklig tidigare, helt plötsligt så fick den ett annat värde för mig, känner att jag kan välja och vraka bland min kläder nu.
Min egen säng och kudde, vad mysig den är att sova i, Qarma och jag har bra plats att mysa till det med täcken och kuddar.
Samt att grannar verkar ha saknat oss, frågar efter hund och hejar glatt.
Det är inga stora saker en behöver för att trivas i livet. En ska bara ha vett att uppskatta det som finns hemma.
Så att åka bort en sväng är en bra metod att uppskatta sitt eget bo.

2 kommentarer:

  1. O....

    Ett glatt "Hej" brukar hjälpa oxå!

    Hej... Anne!

    Kram
    Jan

    SvaraRadera
  2. Hej Jan och en glad kram från mig

    SvaraRadera