onsdag 14 december 2011

Är Magnus Betner intressant?

Som ni vet är jag mot illegal fildelning, därför att jag tycker artister ska kunna leva av det de jobbar med och det utan mellanhänder i form av spons och reklam i största möjliga mån. Jag tror helt enkelt att vi får bättre och friare kultur om kulturskaparen får betalt direkt av sin konsument. Skriver Magnus Betner idag
Han får svar av Piratpartiet Partiledare Anna Troberg  
 Det är lite roligt att Magnus inleder sin bloggpost med att meddela att han inte gillar illegal fildelning. Jag gillar inte heller att det finns illegal fildelning. Det är därför jag vill att vi att all fildelning för privat bruk ska vara laglig, fast det var nog inte så Magnus menade
Samt att Anna lovar Magnus reklam
 “Så bra att till och med jag har KÖPT ett ex!”
Anna Troberg, partiledare Piratpartiet


Personligen tycker jag det är intressant med artister som funderar i nya banor om hur de skall nå sin publik och göra sina verk tillgängliga genom Internet. Kulturen är på väg att utvecklas till fördel för oss som vill ta del av den till ett juste pris. Samt att vi genom nätet blir inspirerade att köpa den typ av kultur som vi gillar. Så jag hoppas att Magnus gör slag i saken och funderar vidare på sin tanketråd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar